Vesna Bosanac, NUTRICIONIST

Diplomirala i doktorirala na Prehrambeno-biotehnološkom fakultetu u Zagrebu. Radila je u hotelima visoke kategorije, nutricionističkom savjetovalištu te srednjoj strukovnoj školi. Koautorica je računalne aplikacije za izradu jelovnika koja je nagrađena zlatnom medaljom na sajmu inovacija Inova na Zagrebačkom velesajmu.

Surađuje s izdavačkom kućom Hena.com iz Zagreba te je sa engleskog jezika prevela knjige tematski vezane uz nutricionizam. Uz to je surađivala u pisanju knjige o prehrani trudnica. Predavala je o uravnoteženoj i raznovrsnoj prehrani u udrugama, sportskim klubovima i knjižnici. Piše članke za časopise Narodni zdravstveni list i Vaše zdravlje.

Bavi se znanstvenim radom.

Print

Povrće i zdravlje kostiju ZELENO BOGATSTVO

Kada govorimo o namirnicama važnima za zdravlje kostiju, prvo pomislimo na mliječne proizvode, no treba znati kako čovjek, radi očuvanja zdravlja kostiju, također treba obratiti pažnju na adekvatan unos povrća. Povrće je, uz kalcij, izvor vitamina K i C te magnezija i kalija – nutrijenata neophodnih za očuvanje čvrstoće koštanoga tkiva.

Print

FOLAT OD MAJČINE UTROBE DO DUBOKE STAROSTI

Folat, vitamin skupine B, zastupljen je u velikom broju namirnica, a posebice njime obiluje povrće. Međutim, nedostatak folata prisutan je kod 8-10 % populacije razvijenih zemalja što ne čudi uzme li se u obzir činjenica da veliki broj ljudi konzumira nedovoljno povrća i voća, a uz to je čest unos visokoprerađene hrane.

Print

Propolis

Ljudi su svjesni činjenice kako uravnotežena i raznovrsna prehrana, redovito bavljenje primjerenom tjelesnom aktivnošću te smanjenje stresa pridonose očuvanju dobrog zdravlja. Nažalost, rijetko se to znanje primjenjuje u praksi, što se tijekom hladnijeg dijela godine  negativno odražava na imunitet te povećava rizik za pojavu gripe i bolesti dišnog sustava. Mnogi, poučeni iskustvom, preventivno modificiraju svoju prehranu i posežu za različitim dodacima prehrani. Valja naglasiti kako samo kvalitetne i provjerene suplemente treba uzeti u obzir.

Print

Mikronutrijenti

Vitamini
Vitamini topljivi u vodi
Vitamini topljivi u vodi su vitamin C i vitamini B kompleksa.

Vitamin C antioksidans je i važan je čimbenik imunoloških reakcija, zacjeljivanja rana i prijeloma, apsorpcije željeza, održavanja čvrstoće krvnih žila i dr. Vitamin C nalazi se u voću i povrću kao što su paprika, brokula, kelj, prokulice, kiseli kupus, cvjetača, šparoge, zelena salata, naranča, mandarina, grejp i limun.

Vitamini B kompleksa skupina su vitamina koji sudjeluju u metabolizmu bjelančevina, masti i ugljikohidrata. Važni su za zdravlje živaca, sprječavaju pojavu nemira, nervoze kao i nekih neuroloških oboljenja. Također su neophodni u održavanju apetita i apsorpciji nutrijenata, čuvaju integritet kože (sprječavaju razvoj dermatitisa), sprječavaju pojavu rascjepa na uglovima usana („žvala“) i dr. Vitamini B kompleksa nalaze se u različitim namirnicama i to prvenstveno onima koje nisu prerađene. Integralni i crni kruh, müsli, pivski kvasac, jetra, zeleno povrće, mlijeko, riba i nemasno meso neki su od izvora ovih vitamina.

{loadposition kol1}

{loadposition kol2}

 
{loadposition ostalo}