Prehrana djece

Print

POČETAK DOHRANE KOD DJECE

Zašto je i koliko crveno meso važno u dječjoj prehrani?

Željezo i bjelančevine iz mesa važne su za pravilan rast i razvoj djeteta

Uvođenje dohrane velik je izazov i za majku i za dijete jer predstavlja jednu novu dimenziju koju tek treba zajedno otkriti. Upravo zato ono je postupan proces u trajanju od nekoliko tjedana ili mjeseci, a počinje u razdoblju od 17. do 26. tjedna starosti. Točno vrijeme određuje se prema individualnim potrebama djeteta i majke. Majčino ili umjetno mlijeko, ako majka ne može dojiti, dovoljno je do navršenih šest mjeseci života, no nakon toga više ne može zadovoljiti energijske i nutritivne potrebe starijeg dojenčeta.

Žitarice su obično prva hrana koja se uvodi u prehranu (pomiješana s malo majčinog mlijeka ili formule), uz pire od povrća i voća i mesa koje slijedi. Međutim, s kojom vrstom hrane započinjemo dohranu obično ovisi o preferencijama u okusu stanovništva različitih zemalja te je stoga najbolje slijediti nacionalne smjernice.

Print

Djeca su sve deblja

Ne volim vježbati, mrzim se skinuti u trenirku. I nisam jedina. Kad bi ih se pitalo, u mojem razredu pola cura ne bi vježbalo. Izvlačimo se kada možemo, ali ne uspijemo uvijek. Kada bih ja odlučivala, tjelesnog ne bi bilo u školi – kaže nam 14-godišnja Mirela koja će ove godine završiti osmi razred. Priznaje da joj je tjelesni problem i zbog viška kilograma, koji, tvrdi, ima otkako zna za sebe. Za razliku od Mirele i mnogih učenika osnovnih i srednjih škola koji satove tjelesnog odgoja doživljavaju kao pravo mučenje, dekan zagrebačkog Učiteljskog fakulteta prof. dr. Ivan Prskalo, kineziolog po struci, smatra da bi se obvezna satnica tjelesnog odgoja i zdravstvene kulture u školama morala znatno povećati.

– Djeca nam u školi imaju po dva sata tjelesnog tjedno. Isto kao u vrijeme bana Mažuranića. Samo, djeca su tada pješačila, radila fizičke poslove, igrala se, trčala, a danas, kada dođu iz škole, sjednu pred kompjuter ili TV i nikakvih fizičkih aktivnosti nemaju. Zbog toga je sve više djece predebelo – objašnjava prof. Prskalo. Njemu, ali i mnogim njegovim kolegama nije jasno da reformom obrazovanja nije planirano povećanje broja sati tjelesnog odgoja.

– Treba smanjiti neke druge nepotrebne sadržaje i povećati tjelesnu aktivnost djece. Zalažemo se da minimalna satnica u predškolskom odgoju i primarnom obrazovanju bude pet sati tjedno, a u ostatku školovanja, dakle srednjoj školi i na fakultetu najmanje tri sata tjedno. Djecu treba poticati i da se uključuju u izvanškolske sportske aktivnosti – ističe prof. Prskalo. Dodaje da je “smrtni neprijatelj današnje i još mnogo sljedećih generacija nekretanje”.

Print

Dječja piramida prehrane

Dječju piramidu prehrane sastavilo je Ministarstvo poljoprivrede SAD-a u svrhu promicanja zdrave prehrane.
Prehrana vašeg djeteta treba se sastojati od triju glavnih obroka - doručka, ručka, večere - i dvaju manjih međuobroka – zajutarka i užine. Izbjegavajte veće količine slatkiša, slatkih napitaka i gaziranih pića, čipsa i bombona koji sadrže puno kalorija a nedovoljno nutrijenata.

Print

Alergija na hranu u djece – izazov za roditelje

Procjenjuje se da 2-5% odraslih te 5-10% djece pati od nekog oblika alergijske reakcije na hranu. Mala djeca su najrizičnija skupina. Odmah po rođenju, probavni sustav novorođenčeta i njemu pridruženo limfno tkivo izloženi su nizu stranih proteina, odnosno antigena (hrana, bakterije). Ovaj još uvijek nezreo sustav mora preraditi unesenu hranu u oblik koji će se moći apsorbirati i upotrijebiti kao energija za rast stanica te ujedno uspostaviti i brz odgovor na razne patogene (razviti imunost), a pritom ne reagirati na ogromnu količinu stranih nutritivnih antigena (razviti toleranciju).

Print

Voda, jednostavan lijek za pretilu djecu

Nova studija otkriva jednostavni „lijek“ za pretilu djecu: umjesto raznih sokova dajte im običnu vodu.

Pokazalo se da američka djeca putem zaslađenih napitaka dnevno unesu prosječno 235 „praznih“ kalorija. Teorija je da ako sokove zamijeni voda djeca neće pokušati nadoknaditi kalorije preko drugih namirnica i napitaka.

Da bi teorija mogla biti točna i u praksi pokazuje druga studija koja je utvrdila će se djeca lakše odreći zaslađenih napitaka nego što će se odreći slatkiša i grickalica ili početi vježbati.

{loadposition kol1}

{loadposition kol2}

 
{loadposition ostalo}