Ispis

Gubitak kilograma uz pomoć zelenog čaja

Zeleni čaj povezuje se s ubrzanim metabolizmom i bržim sagorijevanjem masti. Studije su potvrdile i da ovaj čaj pomaže kod dijabetesa, smanjuje stres, štiti zube i tijelo od štetnih UV zračenja i virusnih infekcija.

• Zeleni čaj sadrži šest osnovnih polifenola, poznatih kao katehini.
• Zeleni čaj sadrži više katehina nego crni čaj.
• EGCG (Epigallocatechin gallate) je najaktivniji i najviše istražen katehin zelenog čaja.
• Zeleni čaj sadrži alkaloide poput kofeina (iako manje nego crni čaj) koji mu daje stimulirajuća svojstva.

Kao i kod mnogih drugih prirodnih suplemenata i lijekova, pitanje zdravstvene koristi zelenog čaja još nije potpuno riješeno. Neke studije tvrde kako je on višestruko koristan za zdravlje, dok druge smatraju da nema dovoljno dokaza da bi se zeleni čak proglasio apsolutno ljekovitim. Imajući na umu da su potreba daljna istraživanja, zeleni čaj ipak dokazano pomaže kod niza zdravstvenih stanja.
Istraživanja koja su se bavila učincima zelenog čaja pokazala su da je za zdravlje korisna bilo koja količina između tri i deset šalica dnevno. Ipak, budite oprezni i nemojte pretjerivati!
Zeleni čaj sadrži kofein koji može uzrokovati ubrzani ritam srca i nesanicu.

Kofein se kod trudnica i dojilja zadržava u mlijeku i posteljici, pa buduće majke trebaju izbjegavati napitke koje sadrže ovaj sastojak.
Zeleni čaj sadrži tanin, koji može ograničiti apsorpciju željeza iz voća i povrća. No ako čaj pijete s limunom (vitaminom C) poništit ćete ovaj učinak.
Zeleni čaj ne smije se miješati s nizom lijekova i to upravo zato što sadrži kofein. Kako biste točno znali što smijete piti, a što ne, posavjetujte se s liječnikom, posebno ako imate povijest bolesti.