Dr. Miroslav Trkovnik

Doktor Miroslav Trkovnik treća je generacija ugledne zdravstvene i znanstvene obitelji. Njegov djed, dr. Miroslav Posmodi (1896.-1962) glasoviti je bakteriolog, prvi ravnatelj varaždinskog Higijenskog zavoda. Nakon studija medicine u Insbrucku i Grazu, specijalizacija bakteriologije u Beču, Kielu, Hamburgu i Berlinu, upisao se ne samo u hrvatsku povijest javnoga zdravstva.

Kao suradnik Svjetske zdravstvene organizacij radio je na mnogim istraživačkim projektima u Švicarskoj, Danskoj, Njemačkoj i Švedskoj. Otac dr. Miroslava Trkovnika, akademik Mladen Trkovnik (rođen 1933.) redovni je član Akademije nauka Bosne i Hercegovine. Bio je šef katedre za organsku kemiju na PMF Univerziteta u Sarajevu, jedan od osnivača Medicinskog fakulteta u Banja Luci, redoviti profesor organske kemije na Prirodoslovno-matematičkom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu, gostujući profesor Univerziteta u Heidelbergu pri Njemačkom saveznom centru za rak.

Duga i uspješna karijera znanstvenika kemičara ostavila je i značajne medicinske tragove. Njegov prvi znanstveni patent realiziran je s tvornicom lijekova Bosnalijek iz Sarajeva. Osam patenata iz područja novih spojeva s antivirusnim djelovanjem ostvario za vrijeme rada u znanstvenom institutu farmaceutske industrije Pliva. Dr. Miroslav Trkovnik (1963.) liječnički unuk i kemičarev sin, nije krenuo utabanim stazama sveučilišne karijere, ali je zajedno s ocem koautor nekoliko važnih patenata.

Empiričar koji više voli raditi s bolesnicima nego na katedrama. Prvi u obitelji spaja dostignuća moderne znanosti i spoznaje tradicionalne narodne medicine.Tako koncem osamdesetih godina počinje suradnju sa jedinim bosanskim trapističkim samostanom –Marija Zvijezda, čije je drevne recepture imao na uvid. Osnivač tvrtke Farmakon svoj rad usmjerava na liječenje kroničnih bolesti jetre,uklanjanja teških nuspojava kemo-terapija, poboljšanje cirkulacije, detoksikaciju organizma, prehrambene i imunološke pripreme sportaša prije velikih natjecanja .

Njegova nova linija proizvoda Get-line plod je višegodišnjeg traganja za «zdravom dijetom», nutricionističkom doktrinom koja će pomoći pojedincu da izgleda bolje,regulira tjelesnu masu ali i da se osjeća jačim, bez štetnih posljedica na njegovo zdravlje. GETLINE ne stvara ovisnosti, nema nuspojava. Samo pomaže ,odlučnima, u borbi protiv vlastitog «viška vrijednosti».

Print

Uspješno mršavljenje

Promjene u prehrani trebaju biti polagane, ali kontinuirane. Cilj im je približiti se principima pravilne prehrane. Restrikcija unosa kalorija treba biti polagana i postepena kako bi omogućila postepeno mršavljenje od 0,5 – 1 kg na tjedan.

Print

Indikatori rizika kod pretilosti

Prije samog provođenja redukcijske dijete potrebno je odrediti indeks tjelesne mase,ITM ili BMI (od eng. Body Mass Index) koji se računa tako da se tjelesna masa ukilogramima podijeli s kvadratom visine u metrima. BMI u rasponu od 18,5 – 24,9 kg/m2 smatra se normalnim, odnosno poželjnim.

Print

Balans energetskog unosa i potrošnje

Temelj regulacije tjelesne mase je balansiranje energetskog unosa i potrošnje. Svako narušavanje ravnoteže dovest će do gubitka ili dobitka na tjelesnoj masi. Tijelu je potrebna energija za održavanje vitalnih funkcija (tzv. bazalni metabolizam), apsorpciju, transport, pohranu i metabolizam hranjivih tvari (tzv. termički efekt hrane), te za dnevnu tjelesnu aktivnost. Kako bi došlo do mršavljenja potrebno je stvoriti negativnu energetsku bilancu, odnosno energetski unos mora biti manji od potrošnje.

Print

Pravilna prehrana i redovita tjelesna aktivnost

Pravilna prehrana i redovita tjelesna aktivnost od iznimnog su značaja za zdravlje i dobrobit čovjeka. Moderan način življenja karakteriziran je smanjenjem opće razine fizičke
aktivnosti i promjenama prehrambenih navika, što za posljedicu ima rast prevalencije pretilosti, ozbiljne kronične bolesti koja nažalost prijeti svim generacijama. Pretilost vodi
ozbiljnim poremećajima opasnim po zdravlje, a otežava i svakodnevni život.Sve je veći broj ljudi u određenom životnom periodu opsjednut gubitkom suvišnih
kilograma, no gotovo nitko ne uspijeva dugoročno održati postignutu tjelesnu masu.

Print

SUGESTIJE ZA USPJEŠNO MRŠAVLJENJE

Nikada se ne dovesti u situaciju da se javlja osjećaj gladi. Ukoliko se javi osjećaj gladi upotrijebiti Aktivne mirise tako što se na jedno pa na drugu nosnicu 5x inhalira miris. Popiti čašu vode. Bez obzira na osjećaj gladi inhalirati Aktivne mirise 3x dnevno.
Dan počinje sa doručkom. Preporučen grejp 1-2 kom ili neko drugo voće.
Dnevno popiti 2l vode.  Moguća kombinacija limuna i vode, naranče i vode.  Izbaciti iz upotrebe „tekući šećer “(gazirana pića ). Moguća je upotreba Zero napitaka. Kava bez šećera i šlaga.

More Articles...

{loadposition kol1}

{loadposition kol2}

 
{loadposition ostalo}